måndag, maj 25, 2009

Ibland har man turen med sig

Jag brukar alltid kolla efter kött som precis
ska gå ut och därför har halveras i pris.
Sedan brukar jag dela upp det portionsvis
och frysa in direkt.
Idag gick jag och handlade innan frukost,
och vad hittar jag i disken för rabatterad mat som
är påväg att bli gammal om inte ananas!
En ananas för 5 kr, det är inte dåligt.
Ska absolut hålla lite bättre koll där.
Frukten och grönsaker som hamnar där blir
sjukt billig, och det är inte ens något fel på den,
den börjar bara bli lite gammal, ser inte lika
inbjudande ut för petiga ögon, men det är
absolut inget fel på den och använder man den
samma dag är det ingen fara, eller om man
fryser in direkt.

Så som tillbehör till frukosten idag åt jag
några "stänger" ananas. Så jäkla gott!
Resten har jag fryst in, till någon kommande
frukost eller smoothie.
Jag har inte ätit färsk ananas på åratal,
så det här gjorde verkligen min dag.
Härligt med exotisk frukt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar